Een week vol verrassingen! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Hilde Warning - WaarBenJij.nu Een week vol verrassingen! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Hilde Warning - WaarBenJij.nu

Een week vol verrassingen!

Blijf op de hoogte en volg Hilde

28 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Goeiemiddag!

Afgelopen week was een week vol verrassingen! Zoals jullie in de vorige blog hebben kunnen lezen was ik in de veronderstelling dat ik een hele saaie week zou krijgen. Het tegendeel is gebleken!

Er kwam heel impulsief opeens een duiktripje voorbij. Een vriendin is bezig met het behalen van haar duikbrevet. De laatste fase houdt in drie duiken in het open water, hier in de Indische Oceaan dus. Dus zij zouden naar Port Elizabeth gaan, en ze vroeg of ik mee wilde! JAAAAAAAA was het antwoord. Dus ik ben afgelopen donderdag om half zeven met vier anderen vertrokken richting PE. Hier lekker in onze wetsuits gehezen en zijn we de speedboot opgeklommen, klaar voor vijf wilde minuten op het water. Toen we op de goede plek aangekomen waren hebben we daar twee duiken gedaan. Helaas was het zicht slechts 3 meter.. Dit vond ik wel erg jammer.. Maar uiteindeijk was het goed om het hele riedeltje nog een keer te doorlopen. Maar inhoudelijk over de duik, kan ik alleen zeggen dat ik wat mooi koraal heb gezien en een paar vissen. Maar omdat het zicht zo slechts was en we met 7 man onder water waren die allemaal bij elkaar moesten blijven, stootte je de hele tijd tegen iedereen aan dus daar irriteerde ik me nogal aan.. Maar goed, positief bekijken, goed om gedaan te hebben! Ga ik nog een keer duiken daar? Nee dankje.. Dan ga ik liever naar Durban, daar schijnt het heel mooi te zijn met ver zicht onder water!

Die avond zoals gezegd naar het Full Moon Dinner geweest in het Lushington Valley Reserve. Deze keer was het buiten! 1 nadeel, het miezerde de hele tijd. Maar de omgeving was zo mooi! We zaten onder de boom, naast het kampvuur. De sfeer was echt geweldig daar. Ondanks de regen heb ik echt genoten.

Verder ben ik deze week echt heel druk geweest met school. De voorbereidingen voor mijn toets van volgende week maandag zijn zo goed als af. De laatste puntjes op de i moeten nog gezet worden. Overmorgen mijn eindpresentatie. Als het goed is wordt de presentatie vandaag in elkaar gezet en gaan we het morgen doornemen. Dus als het goed is moet het goed komen deze week! Stiekem kijk ik een beetje op tegen de toets van volgende week omdat ik niet zo goed weet wat ik moet verwachten.. Maarja.. dat heb je wel vaker met toetsen. Als ik die toets heb gehaald dan heb ik de lastigste toets van de hele opleiding gehad. Daar ga ik voor!

De komende week zijn de plannen een beetje onduidelijk. Woensdag dus mijn eindpresentatie. Die avond gaan we waarschijnlijk uit eten in het restaurant van Stenden. Ze hebben een Italiaanse thema avond. Dan kunnen we meteen vieren dat de presentatie achter de rug is.

Tot zover de update!
Tot volgende week

  • 28 Maart 2016 - 17:13

    VanTee:

    Weer een prachtige week achter de rug.
    Fijn om je bericht weer te kunnen lezen.

    Liefs van ons allen!
    Ingrid

  • 28 Maart 2016 - 18:03

    Sylvia:

    Het blijft leuk om op de hoogte te blijven van je belevenissen!! Succes met de toets en de presentatie. En natuurlijk nog veel plezier daar , maar dat lukt wel als ik het zo lees.
    gr sylvia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 30 Jan. 2016
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 9561

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 02 Juli 2016

5 maanden vertoeven in Zuid Afrika!

Landen bezocht: