Tweede dag van de vakantie! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Hilde Warning - WaarBenJij.nu Tweede dag van de vakantie! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Hilde Warning - WaarBenJij.nu

Tweede dag van de vakantie!

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

14 April 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Een hele goede avond! Of naja, begin van de avond. Ik ben een beetje optimistisch ^^

Ik dacht, aangezien er zoveel gebeurt in onze vakantie is het voor mijzelf en voor mijn trouwe lezers misschien leuker als ik wat vaker een update maak zodat deze gedetailleerd blijft!

Daarom, is de eerstvolgende update al op de tweede dag van mijn vakantie. Gister was de eerste waarbij de richting Knysna gereden zijn. Vanuit Port Alfred zijn we eerst naar het Cheetah park gegaan. Hier hebben we een tour gehad waar we verschillende katsoorten hebben gezien zoals caracals, leeuwen en natuurlijk een cheetah. We mochten het hok van de cheetah inlopen, maar moesten op een meter afstand van de cheetah blijven om te kijken of ze wel geïnteresseerd in ons was en of we haar wel aan mochten raken. Toen we eenmaal op die afstand waren kwam ze vanzelf naar ons toe. Natuurlijk hebben we, als een ware toerist, het beestje geaaid en dit vastgelegd op de camera. Wat is een cheetah zacht trouwens! Dat had ik echt niet verwacht. Net een donshuidje!
Na het cheetah park hadden we even een tijdje nodig om af te koelen. Het voelde echt alsof het 35 graden was ongeveer, het zweet stond werkelijk overal. Na de korte rustpauze zijn we de drie uur durende toch richting Knysna begonnen. Hier kwamen we aan bij het Backpackers Hostel. Door onvoorziene kosten hebben we een upgrade gekregen, van een dorm naar een kamer voor zes personen. Echt een prima kamer, met een geweldig uitzicht op het Lagoon. Een gedeelde badkamer natuurlijk, maarja dat hoort erbij. We zijn vrij snel richting een restaurantje gegaan omdat het alweer richting 7 uur ging. Lekker tapas gegeten en Lianne had zich aan de sushi gewijd, als verrassing haha. Zij is echt sushi verslaafd.

Na een vrij gebroken nacht zijn we de tocht aangegaan richting het Featherbed Reserve, wat wel 5 minuten rijden was. Hier hebben we van een boottocht genoten richting het Featherbed Reserve, wat op zichzelf al prachtig was. Deze tocht ging over het Lagoon in Knysna en gaf prachtige uitzichten aangezien er twee rotspartijen waren met een opening ertussen waar je de Indische Oceaan kon zien. Toen we aankwamen aan de overkant zijn we in een 4x4 trail naar boven gereden. Ik zat natuurlijk aan de kant van het wagentje wat richting de afgrond ging, maar weer een uitdaging voor mijn hoogtevrees. Volgens mij gaat het echt de goede kant op met mijn hoogtevrees want heb er steeds minder last van! De trip naar boven was echt adembenemend. De natuur is echt geweldig mooi, onbeschrijflijk en we werden er gewoon sprakeloos van. Voor een beeld van deze trip verwijs ik graag naar de foto's die nog op Facebook komen. Omdat de wifi hier niet zo goed is stel ik het eventjes een paar daagjes uit. Maar ze komen online, dat beloof ik! Nadat we bovenop gekomen waren met de 4x4 konden we naar beneden wandelen. Dit gaf een totaal ander beeld van de omgeving, maar nog steeds enorm indrukwekkend. Ik vind het echt lastig dit te beschrijven, maar misschien is het het beste om het paradijs te noemen. Dat was het echt.

Toen we de uitdagende route naar beneden hadden genomen kwamen we bij het restaurantje aan waar een groot lunchbuffet op ons stond te wachten. Echt lekker zeg! Goed eten, prachtig uitzicht. Wat wil een mens nog meer. Ik besefte me maar weer eens hoe speciaal het is dat ik de kans heb om hier te zijn en van deze natuur mag genieten. Ik zie het echt als een voorrecht!

Na het Featherbed Reserve zijn we richting Afrovibe in Sedgefield gereden. Dit was maar een half uurtje dus valt enorm mee. Hier zijn we lekker even op het strand gaan liggen en eventjes de zee, of naja oceaan moet ik zeggen, ingeweest. Super helder water hier! Echt wow!! Nu maken we ons klaar voor een etentje in een Italiaans restaurantje. De rest is even aan het douchen wat mij de kans geeft om dit te schrijven op Thera haar laptop. Ik moet zeggen dat ik het echt leuk vind dat Dafne zich nu bij ons heeft gevoegd! Echt super gezellig, lekker gek doen haha.

Tot zover de eerste twee dagen. De foto's komen later!

Ik zal even een lange broek aantrekken voor het restaurantje. Tot snel!

  • 14 April 2016 - 18:42

    Hans En Anita Zonneveld:

    Fijn dat we via je blog mogen meegenieten van jullie vakantie Hilde :-). Bedankt en geniet van jullie vakantie in het prachtige Zuid Afrika.

  • 14 April 2016 - 19:51

    Ingrid Telle:

    Super Hilde, dat je de tijd neemt om ons mee te laten genieten!
    Liefs,
    mamsie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 30 Jan. 2016
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 9569

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 02 Juli 2016

5 maanden vertoeven in Zuid Afrika!

Landen bezocht: