2 weeks down, 2 more to go! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Hilde Warning - WaarBenJij.nu 2 weeks down, 2 more to go! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Hilde Warning - WaarBenJij.nu

2 weeks down, 2 more to go!

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

16 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Goedemiddag iedereen!

Misschien moet ik ook wel goedenavond zeggen tegen de tijd dat deze blog online staat. De wifi is hier de afgelopen dagen echt heel slecht. Maar goed dat ik hele dagen aan het werk ben bij het MyPond hotel, dan heb ik niet zoveel tijd om van het internet te genieten hier.

Maar goed, 2 weeks down and 2 more to go. De afgelopen twee weken praktijk zijn echt voorbij gevlogen. Ik ben zoveel nieuwe dingen aan het leren als HR Manager, dat ik me continu aan het vermaken ben. De laatste dagen heb ik vooral Early shifts gehad, die om half 7 beginnen. Lekker vroeg! Gelukkig heb ik daar geen problemen mee, behalve dat ik 's avonds om 10 uur alweer in een coma lig. Ik heb vandaag weer feedback gekregen van de restaurant manager die me elke week beoordeeld. Hij heeft mij op participation, preparation en professionalism allemaal een 8 gegeven! Hij was enorm tevreden met mij. De uitleg die hij erbij heeft gegeven was ook echt leuk om te lezen. Morgen moet ik nog langs de General Manager, Sisonke, om feedback te krijgen. Zij is vrij kritisch, dus dat wordt nog wat. Morgen horen we ook wie de 'manager van de week' competitie heeft gewonnen. Ik ben echt heel benieuwd!

Het enige dat ik een beetje jammer vind aan praktijk lopen hier is dat je zo weinig vrije tijd hebt. We hebben maar 1 dag in de week vrij, en op die dag wil je het liefst zo min mogelijk doen haha. 's Avonds met de meiden een drankje doen kan wel, maar om 10 uur schreeuwt mijn lichaam alweer voor mijn bedje. Gelukkig is dat geen probleem. Een avondje vroeg een drankje doen, of een potje poolen kan gelukkig nog prima. Champagne ontbijt en weekendjes weg moet ik helaas voor bedanken. Ik ben wel blij dat dit niet mijn enige module hier is, want anders had ik heel weinig vrije tijd gehad. De vorige module heb ik al veel kunnen reizen, dus dat ik de weekenden nu moet werken vind ik niet heel erg.

We hebben afgelopen woensdag een Burgers & Beers event gehad. Naar mijn mening ging dit echt goed! Mijn deel in ieder geval wel. Ik had genoeg tijd om nog te kletsen met de gasten en mijn eerstejaars te helpen, dus ik heb voor mijn gevoel een goede avond gedraaid. Nu zijn we ons alweer aan het voorbereiden op ons eind event, waar wij vooral op beoordeeld zullen worden. Helaas kan ik hier nog niet al te veel over vertellen aangezien de e-mail met uitnodigingen de deur nog uit moet, maar volgende week vertel ik jullie alles! Die woensdag is dus dat event, die donderdag op vrijdag hebben we een nachtje weg dat in teken staat van onze Coaching lessen. Hier gaan ze ons leren hoe we een goed CV en sollicitatiebrief kunnen schrijven. Voor mij niet heel erg handig meer voor mijn stage aangezien dat al geregeld is, maar het is wel enorm gezellig om met de groep zo even weg te gaan! Die vrijdag komen we dus weer terug, om die zaterdag een 21 birthday dinner te hebben en die zondag verzorgen we een Ladies High Tea. Drukke dagen komen er dus nog aan! En daarna is praktijk weer afgelopen en mag ik mijzelf helaas geen HR Manager meer noemen. Eerst moeten we komende week nog maar gaan overleven, alle belangrijke mannetjes van Stenden Worldwide komen in ons hotel. Er is vrijdag namelijk een graduation hier, waar al die belangrijke en ontzettend kritische mensen dus voor komen. Dus ik ben benieuwd hoe wij het allemaal gaan doorstaan, maar ik heb zeker vertrouwen in onze groep studenten!

Ik moet zeggen dat ik er nu wel achter kom dat deze functie eigenlijk wel goed bij mij past. De relaties tussen iedereen goed houden, zorgen dat iedereen de benodigde trainingen krijgt en het maken van de roosters. Ik heb het echt naar mijn zin! Wie weet komt het nog eens van pas in de toekomst.

Goed, mijn maag begint weer te borrelen dus ik zal eventjes wat gaan eten. Iedereen een hele fijne avond, en ik zie jullie snel weer!

Liefs Hilde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 30 Jan. 2016
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 9566

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 02 Juli 2016

5 maanden vertoeven in Zuid Afrika!

Landen bezocht: