GEWELDIG - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Hilde Warning - WaarBenJij.nu GEWELDIG - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Hilde Warning - WaarBenJij.nu

GEWELDIG

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

16 April 2016 | Zuid-Afrika, Mossel Bay

Hallooo!!

Even een snelle update tussendoor, want heb echt GEWELDIGE dagen gehad! Het waren er misschien maar twee, maar deze twee waren echt geweldig!

Gister zijn we naar Knysna geweest, naar het Elephant Sanctuary en uiteindelijk ook nog de Wolf Sanctuary. Dit laatste kwamen we tegen toen we onderweg waren naar de olifanten en het klonk heel interessant, dus zijn we daar ook eventjes langs gegaan. De olifanten waren echt indrukwekkend. Het zijn echt hele grote maar tegelijk hele rustige en lieve beesten. Ik heb ze wat appels en bietjes gevoerd en die slurf van hun is echt grappig! Zit echt een klein uitstulpinkje aan de bovenkant om het voedsel vast te houden. Ik had ook verwacht dat hun huid heet leerachtig aan zou voelen, maar dat viel enorm mee. Het was weliswaar niet heel zacht, maar ook niet zo ruw. Het was echt zachter dan verwacht. Die oren waren ook echt gigantisch, heel stevig ook. Echt indrukwekkend. Yet had zich nog bezeerd aan het wagentje waarmee we naar de olifanten gebracht werden en terwijl ze het aan het ontsmetten was op een bankje kwam een olifant naar haar toe en legde zijn slurf naast yet. Zo aandoenlijk! Alsof de olifant wilde helpen, of haar in ieder geval gerust wilde stellen. Er was ook een olifant met een flinke hap uit zijn oor, door een gevecht. Een andere olifant had maar 1 slagtand, puur omdat hij geboren is met maar eentje en er dus nooit een tweede gegroeid is.

Daarna zijn we naar het Wolf Sanctuary geweest. We verwachtten veel wolven te zien die nog wild waren. Helaas was dit een beetje teleurstellend. Ze lagen allemaal heel rustig in de zon te bakken. Het zijn wel echt mooie besten, dat zeker. Je kon er ook eentje aaien alleen dan moest je een tour volgen en daar hadden wij niet echt meer zin in, dus dat hebben we overgeslagen. Maar die wolf leek een kruising met een husky en was half wild. Dus veel hebben we niet gemist. Naast de wolven zat een soort kleine kinderboerderij. Ik wist niet dat een kinderboerderij nog steeds zo ontzettend leuk kon zijn! We hadden wat voer gekregen en mochten de beestjes ermee voeren. We kwamen langs allemaal geitjes en schaapjes die echt nog super lief waren omdat ze zo klein waren. De grotere waren wat onbeleefder en pikten het eten natuurlijk af.. Verder waren er allemaal varkens, enorm moddervette en gewone roze biggetjes. Ezels waren er ook. Wat wel echt grappig was is toen de ezel begon te ia-en, sloegen alle wolven in het park ook aan. Door een kleine ezel, gingen alle wolven blaffen, dat was echt een mooi geluid. En grappig dat een klein onbelangrijk beest dat uit kan lokken. Verder waren er ook nog ganzen, maar daar heb ik persoonlijk echt helemaal niks mee. De konijntjes waren ook echt superlief, en het kleine speeltuintje viel ook in de smaak haha.

Vandaag zijn we wezen Kloofen in de Wilderness. Kloofing is een activiteit waarbij je verschillende dingen gaat doen in de natuur zoals zwemmen, over rotsen klimmen en klauteren, door het water banjeren en het bos verkennen. Dit was echt zo’n mooie, toffe ervaring die ik echt iedereen aanraadt! Om op deze manier van de natuur te mogen genieten, is echt uniek en onbeschrijflijk. We hebben 2 kilometer door het bos gewandeld waar de gids allemaal dingen heeft verteld over bavianen, leopards en soorten insecten en vogels. Daarna hebben we 4 km afgelegd over en door de rotsen en door het water. We moesten af en toe echt van de ene rots op de andere springen om het water over te steken. Dit was echt zo vet!! Echt geweldig. Thera had alleen een klein nadeeltje met haar korte beentjes, maar tegelijk was dit ook enorm vermakelijk haha. Ze heeft zich prima gered! We hadden gelukkig ook een zwemvest aan, dus in het water konden we lekker drijven en lekker rustig zwemmen. Ook was er tussendoor een rots die een kleine glijbaan vormde in het water. Daarna kwam een grotere. Alle volwassen gingen echt als kinderen van die rotsen af, echt hilarisch. We lagen allemaal in een deuk. Kortom, een geweldige ervaring! Die rotspartijen… WOW! Je moet het gewoon een keer gedaan hebben, echt waar. Je zult er zo blij mee zijn!

Later vandaag zijn we aangekomen bij de Santos Express. Een trein die een hotel is geworden direct aan het strand, waar we een nachtje verblijven. Morgen gaan we weer richting een appartementje ook hier in Mossel Bay die ook direct aan het strand ligt. Morgen eerst lekker even uitrusten, daarna kijken we wel wat de dag ons brengt!

Ik zie jullie bij de volgende update!
Liefs, Hilde

• 16 April 2016 - 22:21

Annette:

Wat mooi nichie! Ik zag Wat foto's met die olifanten! Wauw wat indrukwekkend !
    Gaaf hoor wat je allemaal beleefd ! En mooi dat je er zo van geniet !
    Knuf