Uitslapen! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Hilde Warning - WaarBenJij.nu Uitslapen! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Hilde Warning - WaarBenJij.nu

Uitslapen!

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

30 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hallo!!

Het is alweer maandag, en deze maandag is beter dan de vorige vier maandagen. Deze maandag betekent namelijk ook het einde van praktijk!!!!!! Het is afgelopen, wat een opluchting.

Oke, dat klinkt misschien een beetje raar, een opluchting. Ik heb echt enorm veel geleerd, vooral op het gebied van communicatie. Ook dat het soms heel erg nodig is om gewoon streng te zijn en niet toe te geven aan iemand, daar ben ik echt op getraind de afgelopen weken. Maar uiteindelijk was dit bedrijf niet echt je van het.. Aangezien het op studenten gebaseerd is zijn de functies van een manager niet helemaal gerespecteerd en ben je nooit echt een HR Manager. Het is simpelweg gewoon niet nodig in dit bedrijf, want er zijn te weinig werknemers. Maar goed, dat neemt niet weg dat ik wel veel heb geleerd. Het feit dat ik nu weer kan uitslapen (tot acht uur!!) en mijn tijd hier in Afrika weer kan benutten met reisjes is zo fijn! Ik kan weer meer ontdekken van dit prachtige land, zonder zes dagen per week te hoeven werken. Heerlijk! Opluchting. Fijn, die rust.

Maar goed, het einde van praktijk betekent ook het begin van de lesweken. Vandaag de eerste lessen gehad, wat een pittige lerares heb ik gekregen zeg! De eindopdracht die wij hebben is ook vrij pittig, we krijgen 2,5 uur de tijd om een probleem te analyseren, op te lossen, in een presentatie te zetten en uit te schrijven. Van de vorige 2 groepen is er eentje geslaagd met een 5,5 en de ander is helaas gezakt.. Ik hoop echt dat we het in 1x gaan halen, ik ga er in ieder geval mijn uiterste best voor doen! Ik ga zorgen dat het in 1 keer goed komt, en ik geen herkansing hoef te doen. Stel het zou wel zover komen dan zit ik sowieso in de problemen aangezien ik niet echt veel tijd meer heb om die herkansing te maken.. Maar de oplossing is simpel, enorm goed mijn best doen zodat ik het over 4 weken af kan sluiten met een goed cijfer! Naast deze eindopracht komt de deadling voor ons grote verslag, HRP, ook steeds dichterbij. We hebben bijna genoeg questionnaires terug gekregen, dus nog 1 interview met de dokter en dan kan het analyseren beginnen! In de komende 5 weken moeten er nog 4 hoofdstukken geschreven worden. Maar aangezien ik het echt heel interessant vind waar we mee bezig zijn vind ik het helemaal niet erg! Laat mij al die antwoorden en nummertjes maar uitpluizen met excel en andere leuke programma's, ik vermaak me wel! Het kost veel tijd, maar het is echt poepie interessant.

Het leuke van theoriemodules is dat er weer tijd is voor weekendjes weg! Dus dit komende weekend nemen we het er lekker van. Het wordt een weekendje hogsback met Thera en Dafne. Hier gaan we hiken door prachtige bergen en bossen en misschien ook nog abseilen van een waterval! Mocht ik genoeg moed kunnen verzamelen dan gaan we het proberen haha. Ik heb er echt enorm zin in! Dit weekend is ook nog eens mijn verjaardag. Al gaan we dit lekker miniem vieren denk ik maar dat is niet erg, ik ga liever een weekendje reizen dan mijn verjaardag uitgebreid vieren. Gelukkig is het volgende week ook nog toegestaan om lekker een drankje te doen om het een klein beetje te vieren. Alweer 21 dan.. Jeetjemina, gaat snel!

Goed, ik ga nog even verder met zoeken naar accommodatie voor komend weekend. Een hele fijne avond en tot volgende week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 30 Jan. 2016
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 9567

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 02 Juli 2016

5 maanden vertoeven in Zuid Afrika!

Landen bezocht: