Laatste week genieten! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Hilde Warning - WaarBenJij.nu Laatste week genieten! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Hilde Warning - WaarBenJij.nu

Laatste week genieten!

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

28 Juni 2016 | Zuid-Afrika, Durban

Goedenavond!

Met enige vertraging is hier de volgende update. Gister hadden we een hele drukke dag en had ik geen tijd meer over voor een update.

In de vorige blog had ik het erover dat ik nogal op zag tegen de toets die vrijdag. Gelukkig ging het echt heel goed! Teamwork met de klas ging prima, iedereen had z'n ego's onder controle, tijdmanagement ging perfect en de presentatie was ook prima! Ze waren allemaal enorm tevreden met de presentatie die Travis en ik hadden gegeven. De lerares was oprecht lichtelijk verbaasd dat we zo goed samenwerkten en dat we maar een paar kleine dingen over het hoofd hadden gezien. Ze was enorm tevreden en heeft al toegezegd dat we een goede voldoende hebben gehaald! Stiekem hoop ik op een 7, maar het uiteindelijke cijfer laat nog even op zich wachten. Maar dit nieuws betekent ook dat ik het theoriegedeelte van mijn opleiding heb afgerond! De eerste drie jaar bikkelen zijn voorbij, nu wacht alleen de stage en scriptie nog op mij. Met trots mag ik zeggen dat ik alles in 1x heb gehaald, geen enkele herkansing heb ik moeten doen. Zo ontzettend fijn! Ook is het heerlijk dat ik de periode hier met zo'n goed resultaat mag afsluiten. Niks om me nog zorgen over te maken, heerlijk.

Het enige wat ons toen te doen stond was het vieren met een taartje bij Highlander. Die zaterdag zijn we om half 7 vertrokken richting Drakensberg. Hier hebben we geslapen in een backpackers, echt een super leuk plekje! Enorm veel sfeer door de prachtige omgeving en de gezellige mensen. We konden direct aanschuiven bij het 3 gangen menu die ze dagelijks aanbieden voor een klein prijsje, scheelde ons een hoop zorgen! Die avond lekker een drankje gedaan maar we stortten allemaal vrij snel in dus zijn op tijd gaan slapen. De volgende ochtend waren we lekker vroeg wakker en zijn we vroeg vertrokken richting de cave paintings vertrokken. Was een kort ritje en hebben onder begeleiding van een gids oude schilderingen van de jagers en verzamelaars bekeken. Die man kon er echt prachtig over vertellen en sommige schilderingen zijn nog heel goed gebleven! Heel mooi dat we na zoveel jaar toch nog zulke kunst mogen bekijken. Na deze korte hike zijn we richting de Canopy Tours vertrokken waar we gingen ziplinen. Daar werden we in een groepje gezet bij een brits gezin met 2 super lieve kinderen. Echt een leuke groep. 12 ziplines hebben we voltooid waaronder de een-na-hoogste zipline van Zuid Afrika! Ik kwam er weer achter dat ik mijn hoogtevrees aardig goed onder controle begin te krijgen, want die roetsjes waren echt zo vet! Het uitzicht was echt adembenemend. Echt genoten. Gelukkig hebben we een paar foto's om dit feit te bewijzen. Af en toe waren sommige lines zo ontzettend snel, dat je bij het einde gestopt werd met behulp van een rode stop zodat je afgeremd werd en rustig op de vlonder kon stappen. Maar deze stop gaf een flinke schok, en soms was deze stop net iets te laat waardoor ik nog teveel snelheid had. Als je dan bij de vlonder was dan werd je natuurlijk abrupt gestopt en wiegde je van de hoge snelheid een paar keer naar links en recht. Maar bij 1 van die lines had ik dat dus ook, en moesten we onze benen optillen omdat we anders een boomtak zouden raken. Maar goed, die beste instructeur stond klaar om mij op te vangen. Mijn benen waren dus nog opgetrokken en ik kwam aangeroetsjed met een goede snelheid wat resulteerde in dat ik hem per ongeluk schopte. Het ging voor mij allemaal zo snel en de kick van de snelheid zat nog in mij dus ik begon te lachen. Wat bleek dus, is dat ik die man per ongeluk in de kritieke zone heb geschopt. Hier kwam zijn motto maar weer van pas die hij ons vertelde voor elke slide: 'Enjoy it, while you still can'. Oh man, wat hebben we gelachen haha. Toffe gast!

Na deze geweldige ervaring zijn we terug gereden naar de backpackers en zijn we daar aangeschoven voor het eten. Weer zijn we aardig vroeg gaan slapen. De volgende ochtend hebben we nog geregeld dat we rond 12 uur een quad tour konden doen. Jeetje, wat is dat zwaar zeg! Om dat stuur recht te houden en soepel door de bochten te komen heb je flink wat kracht nodig. Maar als je het trucje eenmaal onder de knie hebt is het zo ontzettend vet! Onderweg zijn we nog door een klein dorpje gereden waar we indrukwekkende beelden hebben gezien van bijvoorbeeld een jong meisje van ongeveer 3 jaar die voor haar zusje zorgde, of een simpele waterput waar zij hun water vandaan moeten halen. De tocht was verder echt ontzettend vet. Af en toe in volle vaart over die paadjes crossen terwijl je alle kanten op schudt. Wat een adrenaline kick kregen we daarvan! Eenmaal boven op de berg gekomen was er echt een prachtig uitzicht, waar we prachtige foto's hebben genomen. De terugweg was ook echt gaaf omdat we onderhand wisten hoe we de quad moesten besturen. Ontzettend toffe ervaring!

Na het quad rijden zijn we doorgereden naar onze volgende accommodatie in Durban. Hier zijn we lekker uit eten geweest bij een italiaans tentje en hebben we daarna een lekker drankje gedaan in de cocktailbar waar je blijkbaar 23 moest zijn om binnen te komen, maar daar hebben we niks van gemerkt. Die avond hebben we stilletjes de verjaardag van Dafne ingeluid omdat we allemaal nogal gesloopt waren van de dag waarna we lekker zijn gaan slapen. Vanochtend zijn we lekker vroeg gaan ontbijten hier en daarna zijn we op pad gegaan richting Marine World. Jeetje zeg, door Durban rijden in de ochtendspits is echt geen pretje. Het was niet per se heel druk, maar het verkeer hier is zo hectisch! Spontaan van baan verwisselen zonder knipperlicht, spontaan stilstaan, niet weten of je bij het stoplicht op de goede baan staat aangezien er opeens 5 banen zijn in dezelfde richting of niet weten of er uberhaupt een afslag is bij dat stoplicht. Enerverend, dat is het juiste woord. Eenmaal aangekomen bij Marine World zijn we eerst door het aquarium gelopen waar we prachtige vissen en haaien hebben gezien. Daarna zijn we naar een show gegaan van zeehonden waar Dafne nog is uitgekozen als vrijwilliger om een zoen te krijgen van een zeehond! Super tof. Daarna een dolfijnenshow gezien wat ook echt indrukwekkend was. Wat een grote en prachtige beesten zijn dat toch. Na de dolfijnen zijn we langzaam richting Wet 'n Wild gegaan, het waterpark wat er aan vast zat. Wij als gekke nederlanders gaan in de winter van Zuid Afrika natuurlijk naar een outdoor waterpark. Een paar keer echt van geweldige glijbanen afgegaan met lekker fris water. Ik ben zelfs van de hoogste glijbaan van Afrika afgegaan! Dat was me toch een potje spannend zeg, maar we hebben het gedaan!

Na het zwemmen zijn we een beetje gaan winkelen en hebben we een henna tattoo laten zetten. Echt prachtig, die vrouwen waren er ook zo handig in! Ben er echt blij mee, en ik kan het straks in nederland nog aan mensen laten zien want het blijft tot 12 dagen zitten! Naja, het moet nog maar blijken hoe goed het er morgen na de duik nog op zit, maar ik heb goede hoop. Na het eten zijn we weer richting de accommodatie getrokken en heb ik even tijd genomen om deze blog te schrijven.

Morgenochtend 7 uur moet ik present zijn bij een duikschool hier 45 minuten vandaan want ik sta genoteerd voor een duik met haaien over het rif! Stiekem vind ik het enorm spannend en ben ik een beetje zenuwachtig, maar het moet echt enorm indrukwekkend zijn want de desbetreffende haai is in het paringseizoen en komt dus in grote getalen voor. Ze zwemmen altijd over het rif, dus wij gaan dit morgen uitvoerig bekijken! Er staat wel tegenover dat de wekker om half zes staat, maar dat is het vast allemaal waard! Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat morgen. Ik heb er zeker zin in, en tegelijk is het flink spannend. Maar komt vast allemaal goed!

Ik ga nog even lekker ontspannen en me mentaal voorbereiden op morgen. Tot volgende week, met dan alweer een update vanuit nederland want het is nog maar 4 dagen te gaan!! Tijd vliegt. Ik ga nog lekker genieten deze week, en wie weet tot snel!

Liefs Hilde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 30 Jan. 2016
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 9565

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 02 Juli 2016

5 maanden vertoeven in Zuid Afrika!

Landen bezocht: