Jukani, Birds Eden, Monkeyland - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Hilde Warning - WaarBenJij.nu Jukani, Birds Eden, Monkeyland - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Hilde Warning - WaarBenJij.nu

Jukani, Birds Eden, Monkeyland

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

29 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Molweni!

Tijd voor een volgende update!
Dit weekend zijn we lekker weggeweest. We hebben met z'n 6'en een dikke Dodge Journey gehuurd, en ik nam de zware taak op me om het grootste gedeelte te rijden. Oja, de auto was een automaat met ingebouwde navigatie en stoelverwarming. Dan kun je je wel voorstellen wat een straf het was.. Zeer vervelend.

Maarja, vrijdag aan het einde van de ochtend zijn we vertrokken richting Plettenberg Bay waar we een bungalow hadden gehuurd op een vakantiepark. Na 3,5 uur rijden, met een tussenstop om te tanken en een stop om naar de BigTree te kijken, waren we eindelijk aangekomen op onze bestemming. Het was echt een prachtige houten bungalow, met alles erop en eraan. Het enige wat miste was wifi maar gelukkig was iedereen uitgerust met 3G.

Na aankomst zijn we naar de supermarkt gegaan en lekker boodschapjes gehaald. Die avond verder lekker gekookt en gekletst met z'n allen. Zaterdag waren we redelijk op tijd uit de veren, natuurlijk later dan verwacht haha. Toen op naar Jukani, een leeuwenpark. Helaas waren nog niet alle leeuwen actief omdat ze hun eten net hadden gehad, ze lagen allemaal lekker uit te buiken in hun holletjes. Gelukkig hebben we wel een paar prachtige leeuwen en hyena's mogen zien, en de slangen mochten ook niet ontbreken!

Na Jukani bezocht te hebben zijn we doorgecrost naar Birds Eden, een vogelpark. Het was op zich wel leuk, al heb ik voor mijn gevoel 20 verschillende soorten duiven gezien, 2 papegaaien, 2 kleine vogeltjes, 3 eendensoorten, een pelikaan en een reiger.. In nederland heb ik het wel eens leuker gehad in een vogelpark maar de omgeving was geweldig. Mijn hoogtevrees even getriggerd door over een wiebelende houten brug te lopen op flinke hoogte.

Hierna zijn we doorgegaan naar Monkeyland, het apenpark. Dat was echt geweldig! Al die apen liepen gewoon voor je snufferd langs. Al waren ze soms best eng trouwens, als ze je recht in de ogen aankeken met een verbitterde blik. Indrukwekkend was het zeker. Ook hier hadden ze besloten om een enorm hoge en gammele loopbrug in het park te bouwen. God weet waarom maar ik heb het gedaan en het viel nog mee ook! Heb een paar prachtige foto's kunnen maken. Maar echt, mocht je in de buurt zijn dan moet je sowieso Monkeyland bezoeken. GEWELDIG!

Die avond hebben we lekker met z'n allen lopen kwebbelen en onzin praten, daar waar we goed in zijn. Zondag lekker uitgeslapen en rustig richting de Bloukrans Brug gereden. De hoogste bungeejump brug van de wereld. Dit avontuur ging me helaas net iets te ver. Ik heb wijselijk besloten aan vaste wal te blijven en van een afstandje mee te kijken. Wonder boven wonder kwam ik nog een bekende tegen ook! Ik was aan het rondlopen om te kijken waar ik het beste kon staan qua zicht, staat mijn oude tuinman daar opeens! Enorm toeval, maar superleuk om elkaar zo tegen te komen!

Na een lange autorit konden we aanschuiven bij drie amerikaanse dames die een amerikaanse maaltijd hadden bereid, Soul Food Sunday noemden ze het. Lekker gefrituurde kip gegeten en mac 'n cheese. Prima!

Vandaag meteen achter mijn matras aangegaan. Ik heb em ontvangen! Heb zomaar een 90cm brede matras gekregen met als ongemak dat de molton niet meer past en de ondersteunende bodem te klein is, maar ik heb in ieder geval ruimte! En het is een bed zonder een gigantische kuil bij je kont, halleluja! Hopelijk vannacht weer eens lekker te slapen.

Lieve mensen, ik verwijs jullie graag naar Facebook om van de foto's te genieten! Groetjes vanuit het warme Port Alfred

  • 29 Februari 2016 - 17:08

    Ingrid:

    Super dat je zo van alles geniet! Dank voor je update.
    En ja.....een wijs besluit om niet te gaan bungee jumpen..

  • 01 Maart 2016 - 08:07

    Ingrid Britsum:

    Heerlijk 1 groot avontuur en wij hier maar verkleumen...;))))

  • 01 Maart 2016 - 09:49

    Annette:

    Heel wijs ;) zo'n brug is wl uitdagend genoeg!
    Gaaf om je update te lezen! Thanks dat je ons zo up
    To date houdt ! Geweldig avontuur ! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 30 Jan. 2016
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 9577

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 02 Juli 2016

5 maanden vertoeven in Zuid Afrika!

Landen bezocht: