Interessante week - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Hilde Warning - WaarBenJij.nu Interessante week - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Hilde Warning - WaarBenJij.nu

Interessante week

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

21 Juni 2016 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hallootjes!

Hier was ik alweer. Het einde van mijn reis is gewoon alweer in zicht! Hoe raar is dat zeg. De realiteit die Zuid Afrika en Port Alfred heet, is gewoon over 13 dagen alweer afgelopen. Dan staan we allemaal alweer op Nederlandse bodem. Echt gek. Heel raar. Maar tegelijkertijd ook weer super tof want dan kan ik iedereen weer zien! Daar kijk ik echt enorm naaruit.

Afgelopen week was interessant. Ik was al een tijdje bezig om uit te vinden wanneer mijn toets deze week plaats zou vinden. Na een paar weken vragen kwam er die dinsdag eindelijk uitsluitel, deze donderdag zou de toets plaatsvinden. Dus wij (thera, dafne en ik) gingen natuurlijk direct plannen maken zodat we de laatste week nog konden reizen. Want we wisten eindelijk hoe het zat met de toets! Dus alles al helemaal uitgestippeld, de reis naar Drakensberg, Durban en Coffee Bay. En toen... TIA! (This is Africa) Niet iedereen bleek het eens te zijn met de toetsdatum door een dubbele agenda, dus de toetsdatum was weer onbekend. Maar goed.. Wij hadden natuurlijk alles al uitegestippeld en hotelletjes geboekt. Totale stress. Wat nu?! Ik overleggen met iedereen om te proberen het toch nog in deze week te stoppen, in plaats van midden in volgende week. Anders zou ik helemaal niet kunnen reizen, en dat omdat er een paar zijn met een dubbele agenda. Nou goed, dus ik super hard proberen om de toetsdatum te regelen, en uiteindelijk is het gelukt. Het wordt vrijdag! Maarja, het kan natuurlijk niet in de ochtend in verband met deadlines. 12 uur is ook onmogelijk zei men, want van 12 tot half 2 heeft iedereen lunchpauze. God o god dacht ik... Ik dacht, doen we met z’n allen een Hospitality opleiding, gaan we zeuren om lunchtijden. Ach, niks aan te doen. Dan maar half 2 en twee dagen later vertrekken op reis. Beter dan helemaal niet. Dus, vrijdag half 2 is het grote moment. Ik hoop echt dat alles goed gaat komen.

Ik zal proberen een uitleg te geven van hoe mijn toets eruit gaat zien. Menig van jullie weten dat ik niet zo sterk ben in uitleggen, maar ik ga mijn best doen. We hebben nu twee keer per week dus een sessie met de hele klas, in de stijl van een vergadering maar wij noemen dat dan CBL. Dan krijgen we een probleem voorgelegd die met bepaalde stappen uitgewerkt moet worden. Wij hebben dus een groep van 12 personen, en hebben 2 die sectretaris spelen en 2 die uiteindelijk gaan presenteren. Wij moeten dus aan de hand van het theorieboek, het probleem analyseren, een case paper van maken en in een presentatie zetten die uiteindelijk gepresenteerd moet worden. Op dit hele proces worden wij beoordeeld. Democratisch is besloten dat ik met Travis ga presenteren, en hier ben ik echt blij mee! Ik ben blij dat ik een speciale functie heb gekregen, aangezien ik van mezelf een sterke persoonlijkheid heb en van discussieren hou maar dat af en toe heel lastig is met de Afrikanen. Op deze manier kan ik input geven, en lekker mijn ding doen bij het presenteren. Dikke prima! Maarja, met een groep van 12 man zo’n probleem oplossen in 2,5 uur wordt vast nog een grote klus aangezien wij vrij veel leden hebben met een sterke persoonlijkheid. Maar goed, ik hoop het gewoon goed af te kunnen ronden met een voldoende zodat we verder kunnen! En dan op naar de stage! Naja, eerst nog reizen. Ook heel belangrijk haha.

Verder afgelopen weekend nog een dagje weg geweest naar Mansfield. Hier hebben we een hike gedaan van 6 kilometer door prachtige natuur. Inclusief veel hellingen en klimmen. Uiteindelijk nog wat wilde dieren kunnen spotten waaronder Gambit! Gambit is de tamme giraffe. Wat een lieverd is dat zeg en wat is een giraffe een imposant dier! Super gespierd maar deze was ook echt nieuwsgierig. Hij gooide zijn kop gewoon voor je om geaaid te worden. Dit alles resulteerde in prachtige foto’s die al op Facebook staan!

Verder niet heel veel spannende dingen gedaan. Veel bezig geweest met ons HRP, grote verslag dat vrijdag ingeleverd moet worden. Nu zijn we bezig met de laatste dingetjes met de lay-out. Komt allemaal goed! Nog even het boek doorlezen voor de toetssessie van vrijdag. Ik hoop echt dat we dit goed af kunnen ronden en gewoon rustig door kunnen gaan.
Dus, de volgende update zal vanuit Durban zijn waarschijnlijk en dan zal ik jullie vertellen hoe de toets ging en of ik het gehaald heb!

Liefs,
Hilde

  • 21 Juni 2016 - 22:02

    VanTee:

    zet hem op!
    liefs mamsie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 30 Jan. 2016
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 9579

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 02 Juli 2016

5 maanden vertoeven in Zuid Afrika!

Landen bezocht: