Een week met een rare twist - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Hilde Warning - WaarBenJij.nu Een week met een rare twist - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Hilde Warning - WaarBenJij.nu

Een week met een rare twist

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

05 April 2016 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hallo!

Ik werd er opeens aan herinnert dat ik vergeten was om een blog te schrijven gister. Door alle hectiek was het er even bij ingeschoten.

Eigenlijk kan ik best kort zijn over afgelopen week. Ik heb de hele week aan school gezeten, mijn cheat sheet geperfectioneerd met Yet voor de toets die ik gister moest maken. Vrijdag waren we in de veronderstelling dat we gisterochtend niet meer op tijd onze sheet konden printen. We hebben toen in alle haast toch snel die sheet geprint voor de zekerheid waardoor we het weekend 'vrij' hadden.

Zaterdag lekker rustig aan gedaan, totdat ik in de avond slecht nieuws kreeg..
De meeste van jullie weten het al, maar voor de mensen die het nog niet weten zal ik het even kort uitleggen. Ik kreeg een heel dringend appje van mijn vader met: 'bel me nu'. Papa doet dat normaal gesproken nooit, dus de haren gingen al recht overeind staan op mijn rug en ik vreesde het ergste. Jahoor, ik papa skypen en mijn vermoedens werden waarheid. Mijn oma, de moeder van mijn moeder die ook mijn laatste grootouder is aangezien ik mijn opa twee maand geleden heb begraven, was opgenomen op de spoedeisende hulp. Ze had een erge buikvliesontsteking waardoor ze erg ziek was. Mede door haar leeftijd van 92 jaar durfden de dokters het niet aan om oma te opereren aangezien de kans dat ze dat zou overleven nihil was... Mijn moeder was gelukkig al bij mijn opa en mijn vader en zusje waren onderweg. Ik ben blij dat uiteindelijk de belangrijkste mensen voor oma bij haar waren die avond. Ik ben daar echt enorm dankbaar voor. Stiekem stortte ik een klein beetje in hier, maar Thera zat meteen naast mij met een arm om mij heen. Ik ben blij dat oma er zelf rust in had omdat ze wist dat ze een kind van god was en dus goed terecht zou komen. Op zo'n moment ben ik voor die mensen heel blij dat ze christelijk zijn en hierin kunnen geloven, puur omdat het hun zekerheid geeft en hun angsten ontneemt. Zelf zou ik het niet kunnen, maar voor oma was het goed. Ik ben blij dat ze zolang mijn oma is geweest. Ik ben vooral enorm dankbaar voor het moment dat ik het laatst bij haar was, vlak voordat ik vertrok naar Zuid Afrika. Ik maakt me nooit zorgen over oma, want ze kwakkelde altijd wel door. Ze had haar vrolijke dagen en haar wat minder vrolijke dagen. De laatste keer dat ik bij haar was had ze een hele goede dag en heb ik echt van haar genoten met mama. Ze was enorm trots op mij dat ik mijn leven op orde had en deze grote uitdaging aanging. Ze was ook helemaal trots op Kevin. Ze vond het een geweldige jongen en ik mocht hem niet meer loslaten want ze vond ons zo leuk samen. Gelukkig is dat ook niet mijn plan, maar het doet me heel goed dat ze zo positief over hem was.
In het begin van dit avontuur heb ik haar een kaart gestuurd vanuit het Addo park, met een tijger erop als ik het me goed herinner. Later had de Telle familie een familiedag in het dolfinarium. Oma had mijn kaart meegenomen in haar boekje. Niet omdat ze graag haar boekje wilde lezen, maar omdat de kaart anders zou verkreukelen. Hoe lief!! Ze was zo trots op de kaart dat ze het aan iedereen moest laten zien, Kevin moest er ook meerdere keren aan geloven. Het doet me zo goed dat ze zo trots op me was. Ik ben echt dankbaar voor de jaren dat ik van haar heb mogen genieten en het prachtige moment dat we hebben gehad. Hopelijk kan ik haar begrafenis via Skype volgen. Of de wifi verbindingen hier goed genoeg voor zijn moet nog blijken, maar ik heb goede hoop.

Dus, heftig verhaal.. Ik ben iig heel blij dat Thera me zo heeft gesteund hier. We hebben lekker over het strand gewandeld die zondag om even alle gedachtes door mijn hoofd te laten waaien en even tot rust te komen voor mijn toets. Deze toets is gelukkig goed gegaan, ik denk dat er wel een goed cijfer uitkomt.

Een van de dingen die ik nu wel lastig vind is dat ik er niet kan zijn voor mijn familie in Nederland. Ik kan Sylvia, Willy en mama geen troostende knuffel geven en iedereen die er behoefte aan heeft. Digitaal ben ik bij iedereen!

Ik ga me weer bezighouden met het plannen van de vakantie en even genieten van het niks doen. Ik heb zojuist vanochtend van een heerlijke massage mogen genieten om even totaal te ontspannen wat me echt goed heeft gedaan.

Tot volgende week!

  • 05 April 2016 - 17:34

    Ingrid:

    Sterkte hilde.....
    xxx

  • 05 April 2016 - 17:36

    Henk En Nella:

    Wat een akelig nieuws Hilde, gecondoleerd met dit verlies en sterkte!

  • 05 April 2016 - 17:42

    Anouk:

    Mooi geschreven Hilde! Mooi dat ze toen idd jouw kaart had meegenomen in dat boek om aan iedereen te laten zien. En ook goed dat je haar voor je reis nog gezien had.
    Sterkte nog en we gaan ons best doen om je bij de begrafenis te betrekken.
    Dikke kus!

  • 05 April 2016 - 19:33

    Regina:

    Lieve Hilde,

    Wat ontzettend naar voor jou en je familie. Net je opa verloren en nu je oma... Je oma had alle reden om trots op je te zijn.
    Gecondoleerd en sterkte gewenst voor jou en je familie.

    Een hele dikke knuffel vanuit Appingedam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 30 Jan. 2016
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 9587

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 02 Juli 2016

5 maanden vertoeven in Zuid Afrika!

Landen bezocht: