Jazz, markt en eten! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Hilde Warning - WaarBenJij.nu Jazz, markt en eten! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Hilde Warning - WaarBenJij.nu

Jazz, markt en eten!

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

01 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Goedemiddag!

Het is alweer tijd voor de allerlaatste update van de drie week durende vakantie! Ik ben inmiddels weer aangekomen in Port Alfred en heb weer prima wifi, dus tijd voor een update!

In de laatste blog noemde ik al dat we die donderdagavond richting het Jazz Cafe zouden gaan. Dus 's avonds zijn we inderdaad met de taxi naar de St George Cathedral gegaan, omdat het cafe zich onder deze cathedraal bevindt. Het was een heel gezellig restaurantje, niet al te groot, met aan de zijkant een redelijk groot podium. Hier was plek voor een piano, een contrabas, een drumstel en een zangeres. Zij coverde allerlei liedjes van Billy Holiday, met tussen de liedjes allemaal informatie over haar leven. Interessant! Deze mevrouw had ook echt een prachtige stem. De combinatie van lekker eten, goed gezelschap en mooie muziek maakte het een prachtige avond! Die avond zijn we allemaal ook in een soort coma beland gok ik aangezien het echt een energievretende dag was. Maar enorm genoten!

De volgende dag zijn we de dag lekker rustig aan begonnen. Een soort van uitslapen, voor zover ik dat kan hier in Zuid Afrika. Daarna lekker rustig opgestart en plannen gemaakt voor de dag. We zijn de dag begonnen met het slavenmuseum. De taxi rit er naartoe was al interessant. De chauffeur kende heel veel geschiedenis van de stad, dus dat was heel interessant! Zo leerden we nog wat over Kaapstad. Nadat we de file hadden doorstaan kwamen we aan bij het slavenmuseum. Zoals jullie misschien wel weten zijn musea niet echt mijn ding.. Maar ik heb me groot gehouden en ben er heel braaf doorheen gelopen. Ik moet eerlijk zeggen, het begin was nog wel leuk maar daarna werd het steeds lastiger haha.
Na het museum was het tijd voor iets wat ik graag wilde doen, het green market square. Dit is een markt met allemaal souvenirtjes. Het was leuk om er even doorheen te lopen maar de marktmannetjes zijn allemaal enorm opdringerig dus we hielden het niet al te lang vol. Na wat afdingen heb ik nog een leuk souvenirtje mee kunnen nemen. Daarna snel een kopje koffie gedronken en daarna naar het Food Lovers Cafe geweest. Food Lovers market is een supermarkt met heel veel groente en fruit, en dit was een cafeetje daarvan. Super lekker gegeten! De pasta was zo veel dat ik het in een doggy bag mee heb genomen om het 's avonds als avondeten op te eten. Twee keer lekker gegeten! Na het cafe zijn we op Long Street gelopen. Dat is de winkelstraat van Kaapstad. Al hebben ze daar meer souvenir winkeltjes dan echt mode winkeltjes. Hier nog iets leuks gekocht en toen zijn we verder gelopen richting de mall bij het station. Hier hebben we eventjes heel snel gewinkeld en toen zijn we weer richting het slavenmuseum gegaan om daar opgehaald te worden door de taxi.
Daarna lekker rustig aangedaan, gegeten en toen 's avonds ons flesje wijn opgedronken en begonnen met het inpakken van onze koffers om zaterdagochtend vroeg richting het vliegveld te gaan. Hier eerst de auto ingeleverd, en na lang wachten om te kunnen betalen moesten we ons lichtelijk haasten om de koffers in te checken. We mochten eigenlijk maar maximaal 20 kilo per koffer maar we hadden er 23.. Na heel lief vragen aan de vrouw hoefden we niks extra te betalen. Toen konden we rustig aan doen, geprobeerd om nog wat te drinken maar het bestellen duurde te lang dus zijn we maar doorgegaan naar de snoepwinkel om vervolgens het vliegtuig in te gaan. De vlucht stelde echt niks voor. Anderhalf uur, dus praktisch opstijgen en weer dalen. Toen waren we alweer in Port Elisabeth.. Terug in de vertrouwde omgeving. We hadden al een auto gereserveerd om weer terug te rijden aangezien dit goedkoper was dan met de taxi. Dus na het ophalen van de auto en veel wachten en een beetje eten zijn we weer richting Port Alfred gegaan.

Dus sinds gistermiddag weer in het vertrouwde Bottmill in ons kamertje. Morgen nog een dagje vrij en dan hoor ik hopelijk nog iets over komende week, over hoe mijn rooster eruit ziet aangezien er nog niks online staat. Ik heb straks vier weken praktijk maar ook daar heb ik nog niks over gehoord, dus ik wacht nog op het mailtje dat mij gaat vertellen wanneer ik op school moet zijn. Tot dan kunnen we nog lekker rustig aan doen!

Vanavond naar een cocktailbar om weer even bij te kletsen met iedereen!

Tot volgende week!
En oja, ik ga proberen zo snel mogelijk mijn foto's up te loaden maar daarvoor zal ik dinsdag eerst mijn laptop op moeten halen bij de maker. Dus nog even geduld!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 30 Jan. 2016
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 9592

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 02 Juli 2016

5 maanden vertoeven in Zuid Afrika!

Landen bezocht: