Afsluiting en begin - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Hilde Warning - WaarBenJij.nu Afsluiting en begin - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Hilde Warning - WaarBenJij.nu

Afsluiting en begin

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

12 April 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Goeiemorgen!

Een week later kan er terug gekeken worden op een turbulente week zoals genoemd in de vorige blog. Het overlijden van oma en de eindtoets van de module maakten de week best wel lastig. Gelukkig is alles goed gegaan. Dankzij Guido heb ik gister ook de begrafenis kunnen volgen via Skype! De verbinding was verrassend goed. Ik ben echt blij en dankbaar dat ik de begrafenis heb kunnen volgen. Het geeft toch een vorm van afsluiting. Gek genoeg was ik ook best wel opgelucht naderhand. Ik denk omdat ik nu deze gebeurtenis en emoties af kan sluiten en fris kan beginnen aan de vakantie die te komen staat. Wat ook echt een mooi moment was, was toen oma de zaal uitgedragen werd en door de poort naar buiten ging. Door overbelichting leek die poort op skype net een wit gat. Symbolisch gezien vond ik dit echt heel mooi, perfect einde van de dienst. Ook ben ik echt heel blij dat mijn kaart uiteindelijk nog op tijd binnen is gekomen. Deze kaart paste echt perfect bij oma en de bossen bloemen. Ik ben blij dat ik via de kaart toch nog bij heb kunnen dragen aan de dienst.

Afgelopen zondag zijn we richting Port Elisabeth vertrokken. Hier zitten we in een super fijn huisje bij een vrouw in, Juanita. Het is echt fijn om weer eens in een huiselijk en warm huisje te zitten, in plaats van de kille schuur waar we in wonen in Port Alfred. De tuin hier is ook echt prachtig, een heerlijk plekje om even tot rust te komen. Gister zijn we richting de Dunkin gegaan, de vuurtoren. Heel heldhaftig hebben we die beklommen met de hoop op bovenop naar buiten te kunnen en een vergezicht te hebben. Helaas kwamen we daar erachter dat we niet naar buiten konden, terwijl alle hitte lekker naar boven was gestegen. Dus even een paar kiekjes gemaakt van het uitzicht en toen weer lekker naar beneden gegaan. Het uitzicht was wel echt mooi!

Vanmiddag om 2 uur gaan we Dafne ophalen van het vliegveld en dan rijden we weer richting Port Alfred. Dan kunnen we daar onze spullen even droppen en onze koffers klaarmaken voor de reis die morgen gaat beginnen! Een drukke planning staat ons te wachten. Ik heb er zoveel zin in! Morgen vertrekken we richting Knysna, met een eerste stop bij het Cheetah Park. Verder gaan we komende week verschillende natuurparken langs en gaan we onderandere Canyoningen en naar de Elephant Sanctuary.

Ik zal jullie up to date houden via deze blog en alle foto's komen op Facebook te staan!

Groetjes Hilde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 30 Jan. 2016
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 9580

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 02 Juli 2016

5 maanden vertoeven in Zuid Afrika!

Landen bezocht: