Terug naar het 'normale' leven - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Hilde Warning - WaarBenJij.nu Terug naar het 'normale' leven - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Hilde Warning - WaarBenJij.nu

Terug naar het 'normale' leven

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

10 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Goedenavond!

Ja het is iets later dan jullie normaal van mij verwachten misschien, maar ik heb het zowaar kneiter druk met school!

Na de vakantie ben ik begonnen aan een module die bestaat uit 4 weken praktijk lopen in het hotel als manager en 4 weken theorie. Ik had van tevoren gezien op internet dat ik met praktijk zou beginnen, maar welke afdeling en welke dag het precies zou beginnen was mij nog een raadsel. Totdat ik op maandagmiddag een mailtje kreeg met de beschikbare posities in het hotel en dat we die dinsdagochtend een meeting zouden hebben met de GM (General Manager) van het hotel. Tijdens die meeting hebben we met z'n allen om bepaalde posities gestreden, omdat er vaak maar 1 persoon per positie geplaatst kon worden. Uiteindelijk heb ik de battle gewonnen van Travis en ben ik deze 4 weken de HR (Human Resource) manager van het hotel. Tegen alle verwachtingen in mochten we diezelfde dinsdag 's middags al direct aan de bak. Het busje stond voor ons klaar en we werden meteen in het diepe gegooid. Ik kwam aan bij het hotel en alles was nieuw voor mij. Misschien was het fout van mij, maar ik verwachtte iets soortgelijks als we in Nederland hebben. Totdat ik in mijn 'kantoor' kwam. Alle begrippen hier in Afrika moet je altijd met een korreltje zout nemen heb ik gemerkt. Een kantoor betekent hier niet een ruimte waar je kunt werken met een vaste computer. Een kantoor betekent hier bij het hotel een staff room (kantine). Een simpele kamer, verder moet je alles wat je nodig hebt eigenlijk zelf meenemen. Ik had natuurlijk het ongeluk dat mijn laptop nog bij de maker lag, en door alle haast had ik nog geen tijd gehad om die op te halen dus die dag was ik nog laptoploos. Als HR manager is een laptop toch vrij belangrijk kan ik zeggen. Daarom ben ik de volgende dag direct mijn laptop maar op gaan halen. Mijn functie in het kort bestaat eigenlijk uit het maken van roosters voor de studenten, erop letten dat de studenten goede begeleiding krijgen, zorgen dat iedereen zijn of haar aanwezigheid tekent en de voortgang van iedereen bijhouden. Dit betekent ook veel papierwerk. Veel, veel papierwerk. Maar, enorm leerzaam! Ik zou niet kunnen zeggen of het vergelijkbaar is met Nederland aangezien ik hier niet iemand heb die direct boven mij staat en mij richtlijnen en tips geeft. Ik wordt een beetje in het diepe gegooid en moet alles zelf uitvinden, maar ook daar leer je veel van. Dus voor de komende weken moet ik nog 6 dagen per week werken, 9 uur per dag ongeveer. Compleet het tegenovergestelde vergelijkend met de vakantie! Maar het was zeker weer tijd om wat regelmaat in mijn leven te krijgen. Flink aan de bak, houd me weer bezig.

Dus de komende weken is er voor mij geen tijd meer om spannende weekendjes weg te gaan, simpelweg omdat ik maar 1 dag per week vrij ben die ik nodig heb om weer eventjes bij te slapen. Elke ochtend om half 6 je bed uit vraagt toch wel wat van je lichaam, slapend in een drukke campus. Maar goed, alles komt goed! Ik heb het naar mijn zin. Morgen houden we een event die we georganiseerd hebben. Deze periode komen er nog meer events die we gaan organiseren. Leuk! Druk! Ik hoop dat ik op die manier het bedrijf ook wat beter kan leren kennen en ik hoop dat die events goed gaan lopen! Ik ben heel benieuwd, maar zal er morgen achter komen!

Dusja.. Verder niet heel veel spannends te vertellen vrees ik. Ik heb vandaag lekker genoten van miijn vrije dag. Eindelijk weer tijd om eventjes te sporten en mezelf op te laden voor morgen!

En oja, ik heb eindelijk dus weer goede wifi en een laptop om de foto's op Facebook te zetten! De mensen die met mij bevriend zijn op Facebook zullen de albums al langs hebben zien gaan denk ik, die waren niet te missen. Ik hoop dat jullie een beetje een goede en leuke indruk krijgen van mijn vakantie aan de hand van de foto's. Mocht je niet de foto's kunnen zien omdat je geen Facebook hebt, stuur dan even een berichtje! Dan email ik wel een paar highlights ;)

Wish me luck
Hilde

  • 10 Mei 2016 - 22:11

    Willy:

    Komt allemaal goed, juiste mens op de juiste plek.

  • 10 Mei 2016 - 22:50

    Ingrid:

    Je kunt het!!! You Go girl!!!
    Megapower!!!

  • 11 Mei 2016 - 12:47

    Annette:

    Hahaha ik sluit me aan bij je moeder ;) you go girl!!! Ga ervoor! Mooi dat je er zo positief instaat ! Knuf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 30 Jan. 2016
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 9574

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 02 Juli 2016

5 maanden vertoeven in Zuid Afrika!

Landen bezocht: