Een week in het prachtige Zuid Afrika! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Hilde Warning - WaarBenJij.nu Een week in het prachtige Zuid Afrika! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Hilde Warning - WaarBenJij.nu

Een week in het prachtige Zuid Afrika!

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

11 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Molweni,

Ik dacht laat ik weer eens iets van me horen! Afgelopen week een drukke week gehad.. We hadden onze eerste lesweek en introductieweek tegelijk. Het was druk, maar wel erg leuk! We zitten op een relatief grote kamer met twee bedden, twee kasten, twee geïmproviseerde bureaus en niet onbelangrijk een kluis! Nachtkastje ontbrak helaas, dus hebben de koffer van Thera omgedoopt tot nachtkastje. Het is hier op de campus echt enorm gezellig, het meerendeel van de mensen zit hier. We zitten hier met ongeveer 60 man. 1 van de nadelen is dat we dus ook met z'n allen de keuken delen, dus die ziet er natuurlijk niet uit. Als consequentie maar extra veel uit eten. Hè wat vervelend..

Afgelopen week dus verschillende voorlichtingen gehad over de omgeving. Een super toffe presentatie gehad van een duikvereniging. Zij bieden lessen aan om je certificaat te kunnen halen en dus ook 4 open water duiken te doen. Nu heb ik het certificaat al dus dat scheelt een hele hoop. Ze gaan dan richting Durban reizen om daar de duiken in de oceaan te doen. Hoe tof is dat?! Je kunt er ook voor kiezen om te snorkelen in een kooi tussen de haaien. Maar er is nog iets beters! Je kunt met een groep duikers het water in. Daar wordt dan een beet voor de haaien in het water gelegd en daar wordt mee geschud. Dan zijn er binnen 5 tot 10 minuten ineens 40 haaien! Recht voor je snufferd! Sorry tante Sylvia, maar ik ben bang dat ik het echt ga doen! Sinds die presentatie sta ik echt te springen om weer te gaan duiken, ik kan niet meer wachten. Nu even kijken wanneer het allemaal uitkomt, maar het gaat sowieso gebeuren!

Vandaag ook nog een interessante trip gedaan met school. We hebben een tour gehad door de townships van Port Alfred. Erg indrukwekkend moet ik zeggen. In het begin waren de huisjes lichtelijk vervallen en wat klein, maar opeens ging het over naar huisjes gemaakt van enkele golfplaten. We zijn gestopt bij een paar scholen, dat was echt prachtig. Die kinderen zijn zo enorm vrolijk en blij, echt inspirerend! De jongens hebben een potje met ze gevoetbald, vonden ze echt helemaal geweldig. Zo mooi om te zien! Je werd weer even met je neus op de feiten gedrukt. Bij 1 van de scholen hebben de kinderen ook een liedje voor ons gezongen, staat tussen de video's!! Ik raad echt aan om er even naar te kijken, zo prachtig!

Ook staat er een druk weekend voor de boeg. Redelijk wat huiswerk gekregen al, maar daar ben ik eigenlijk wel blij mee. Er begint weer een beetje een ritme te komen, en het is nog interessant ook! Verder gaan we zaterdag naar het Ado Elephant park en zondag gaan we een bootsafari doen. Hiervoor hebben we een auto gehuurd. Ra ra wie de hoofdbestuurder is... IK! We hebben er wel voor gekozen om met z'n tweeën op te geven om de auto te mogen besturen, voor het geval dat het bij 1 iemand echt niet gaat. Ik ben heel benieuwd. Dat links rijden is nog best een uitdaging. Al is er maar 1 manier om het te leren, dus ik gooi mezelf in het diepe. Gelukkig heb ik drie mensen in de auto die me helpen. Niet alleen het autorijden is aan de andere kant, maar die versnellingspook is ook omgedraaid! Gekke auto's hier....

Ik zal snel bezig met het uploaden van foto's!

Tot snel!

  • 12 Februari 2016 - 20:40

    Ingrid:

    O Hilde, wat een leuk verslag! Enneh...dat van die haaien had je me nog niet verteld.....
    Ik denk dat het voor Sylvia's gemoedsrust beter is dat ze niet weet wanneer je dat gaat doen.

    Veel plezier!
    Liefs van mamsie.

  • 13 Februari 2016 - 00:01

    Sylvia:

    Hoi Hilde, nou ik heb niks overdreven he? En dit is nog maar de eerste week! Dat met die haaien he........dat hebben wij ook gedaan maar wel in een kooi. Ik neem aan dat jullie ook in een kooi gaan?????
    Maar geweldig hoor, leuk om te lezen en ik weet zeker dat je nog hele mooie dingen gaat zien , en leuke, spannende dingen gaat doen!!
    Stiekum een beetje jaloers.............
    Nog heel veel plezier en geniet ervan!!!!
    Gr Sylvia

  • 13 Februari 2016 - 00:01

    Sylvia:

    Hoi Hilde, nou ik heb niks overdreven he? En dit is nog maar de eerste week! Dat met die haaien he........dat hebben wij ook gedaan maar wel in een kooi. Ik neem aan dat jullie ook in een kooi gaan?????
    Maar geweldig hoor, leuk om te lezen en ik weet zeker dat je nog hele mooie dingen gaat zien , en leuke, spannende dingen gaat doen!!
    Stiekum een beetje jaloers.............
    Nog heel veel plezier en geniet ervan!!!!
    Gr Sylvia

  • 13 Februari 2016 - 11:12

    Dafne:

    Haha, ik dacht dat jij aan je huiswerk zou gaan na ons Skype gesprek! Maar geniet van alles om je heen, de komende vijf maanden vliegen voorbij. En misschien wil ik wel mee duiken, maar ik denk niet bij haaien zonder kooi, haha. Ik zou toch graag weer heel terug vliegen naar Nederland:)

  • 20 Februari 2016 - 11:30

    Hans Warning:

    Haaien ?
    Zweetdruppels van paniek schieten op mijn voorhoofd tevoorschijn .........

  • 20 Februari 2016 - 11:31

    Hans Warning:

    Heeft een vaderlijk woord van waarschuwing nog zin ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 30 Jan. 2016
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 9596

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 02 Juli 2016

5 maanden vertoeven in Zuid Afrika!

Landen bezocht: