Vino! - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van Hilde Warning - WaarBenJij.nu Vino! - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van Hilde Warning - WaarBenJij.nu

Vino!

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

21 April 2016 | Zuid-Afrika, Paarl

Hallo!

De afgelopen dagen waren weer heerlijk, zoals jullie wel vaker hebben gelezen gok ik. Maar deze dagen waren toch anders. We zijn vanuit l'Agulhas richting Paarl gereden. Het afscheid daar was echt prachtig. Dafne werd gevraagd om nog een laatste liedje te spelen en te zingen op de piano omdat die vrouw dat heel graag nog eens wilde horen. Wat was dat een mooi moment, die mensen waren echt oprecht ontroerd. Zo mooi om te zien! Die man was ook echt blij dat wij er waren geweest en wat gezelligheid mee hadden gebracht, dat hij ons nog een klein bedrag gaf om een kopje koffie te halen onderweg. Ook mochten we het huisgemaakte brood en het fruit meenemen, zo gastvrij waren ze! Tegelijkertijd was het ook heel fijn om te zien hoe andere mensen kunnen leven, omdat ze zo conservatief waren. De dochter werd thuis geschoold en had grote ambities terwijl ze ook wist dat de kans dat die dromen uit zouden komen, heel klein zijn. Aan de andere kant laat het je ook beseffen hoe gelukkig wij moeten zijn met dat wij de kans hebben gekregen om op zo'n vroege leeftijd al zo'n reis te mogen maken, en zo'n mooie toekomst tegemoet gaan. Dat is de andere kant van dit land.. Je wordt heel vaak herinnert aan hoe het leven ook kan zijn. Het laat ons alleen maar meer beseffen hoe gelukkig wij moeten zijn.

Tijdens de drie uur durende reis die ik heb mogen rijden hebben we zoveel moois gezien. We zijn door een bergpas gereden wat zo indrukwekkend was. We konden allemaal niet op het juiste woord komen om het uitzicht te beschrijven. We kwamen niet verder dan magisch, adembenemend en magnifiek. De manier waarop het zonlicht bepaalde delen van de bergen oplichtte en bepaalde delen in de schaduw zette, was echt adembenemend. De bergen, het braakliggende gedeelte land, het water, echt ge-wel-dig. Alleen voor het landschap zou je al richting dit land reizen.

Eenmaal hier aangekomen hebben we Lianne als bijrijder aangeschreven zodat zij ook legaal mag rijden, en hebben we de toch richting ons huisje voortgezet. Toen we hier aankwamen en de tour door het huis kregen, waren we echt verbaasd. Dit is echt net een villa. Drie slaapkamers, drie badkamers, een woonhoek, een speelhoek voor de kinderen, een keuken met kookeiland, een ruimte in de tuin met schommels en ander speelgoed en een balkon met uitzicht over de stad, inclusief een braai. Dit huis is echt wow. Zou er zelf later niet in kunnen wonen maar voor deze ervaring is het echt perfect. We zijn vrij snel doorgegaan richting JC le Roux voor een bubbelproeverij in combinatie met nougat. Helaas waren ze net iets te commercieel en was het niet echt leerzaam, maar de wijntjes en nougat waren wel lekker. De terugreis mede mogelijk gemaakt door mij, is gelukt.

Na een rocky night, door de ongelofelijk storm, zijn we fris en fruitig opgestaan voor een uitgebreid ontbijt. Na dit ontbijt werden we om half tien opgehaald door onze chauffeur. Ja, klinkt duur he! Daar houden we van haha. Wat echt heel fijn was is dat deze man heel professioneel naar ons toe kwam, net gekleed en stelde zich direct aan zich voor. Geef toch weer een goed gevoel, dat je niet bij een rare kwibus in de auto stapt. Hij heeft ons een hele leuke rondleiding gegeven door drie wijnhuizen. Bij de eerst hebben we een proeverij van 8 wijnen gehad in combinatie met olijven, olijfolie en balsamico azijn wat echt heel verrassend was! Daarna zijn we doorgegaan naar een proeverij in combinatie met kaas. Dafne heeft heel dapper de meeste kazen geprobeerd, al vond ze de meeste helemaal niks en trok ze een heerlijk gezicht. Verder hebben wij echt genoten! Als laatste hebben we een proeverij gehad in combinatie met chocola. Hier hebben we ook een soort port en brandy geproefd wat we ook hebben gehad bij de kaasjes. Lekker was dit zeg! Jumm! Al zijn vrouwen en chocola natuurlijk vaak een goede combinatie. Ach, je hoort ons zeker niet klagen. Wat ook heel leuk was is dat deze man, wiens naam klinkt als Elmo, ons een rondleiding heeft gegeven door de omgeving en bij heel veel plekken een uitleg heeft gegeven. Als ik het me nog goed herinner, na die 17 wijntjes, hebben we uitleg gehad van alle bergen, kerken, wijngaarden en fruitbedrijven. Erg interessant!

Vanavond hebben Dafne en ik lekker zelf gekookt. Nog even heel gezellig wat spelletjes doen met z'n allen en de wijn opdrinken, en dan gaan we weer richting ons bedje. Morgen alweer een nieuwe dag waarin we rond het middaguur naar ons nieuwe verblijf zullen rijden. Nog belangrijker, morgenavond gaan we (dafne, thera en ik) eten bij de Tasting Room!!!! Dat moet echt een geweldige ervaring worden. We kijken er allemaal enorm naar uit!

Ik zal zo eerst nog even met Daffie een rondje door het huis rennen, omdat het kan. Ik zie jullie bij de volgende update!

Liefs, Hilde

• 21 April 2016 - 21:57

Ingrid:

Pracht verhalen. Veel plezier met rennen met 17 wijn in je lichaam hihi. Denk dat het kruipen wordt. En sterkte morgenvroeg. Xxx v fam uit Britsum

• 21 April 2016 - 22:20

M.F Van Gennep :

Wat leuk om te lezen allemaal.
    Ik wens jullie een fantastische reis toe.

• 21 April 2016 - 23:05

Janet: