Een hele goede middag! - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Hilde Warning - WaarBenJij.nu Een hele goede middag! - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Hilde Warning - WaarBenJij.nu

Een hele goede middag!

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

19 April 2016 | Zuid-Afrika, Mossel Bay

Een hele goede middag!

Deze keer een iets minder interessante update misschien, maar ik vrees dat ik anders de draad kwijt raak met wat we allemaal doen hier haha. Thera moet me al helpen herinneren, dat zegt genoeg. Na de topdag van het kloofen, hebben we een stapje terug genomen. Niet per se omdat we niks wilden doen, maar omdat het weer ook een beetje teleurstellend is. De dag na het kloofen kwamen we aan bij ons nieuwe onderkomen in Mossel Bay, in la Palma. We zaten hier op de tweede verdieping in een vakantiepark, met uitzicht op zee. Dit huisje was echt heerlijk zeg, ik was er ook echt weer aan toe. We hadden gewoon onze eigen keuken, een zithoekje, een balkonnetje, drie slaapkamers en twee badkamers! En het rook gewoon lekker, de bedden waren echt prima en de badkamers die waren echt heerlijk. Het eerste wat ik deed was een heerlijk warme douche nemen, omdat ik die in Afrovibe iets minder prettig vond haha. Dus de eerste dag daar hebben we onszelf even rustig geïnstalleerd en zijn we boodschapjes gaan doen omdat we eindelijk zelf konden koken. De Food Lovers Market is mijn nieuwe favoriete winkel, ze hebben gewoon een hele winkel gewijd aan groente en fruit! Hoe fijn! Ik vind dat echt heerlijk haha.

Dus na een lekker rustig dagje met een wijntje en tetris op de televisie, zijn we de volgende dag iets actiever ingegaan. We hadden om 11 uur een surfles ingepland, helaas ging het op de Afrikaanse manier en had die beste man een enorme vertraging en hebben we besloten om naar een andere surfwinkel te gaan om een lesje te nemen. Deze man was echt een typische surfdude, die echt prima les kon geven! Wij drietjes (thera, dafne en ik) hadden een succesvolle les. We hebben een paar keer goed op ons board kunnen staan en naar het strand gesurft. We waren zo blij dat het gelukt was! We waren beginnende surfchicks. Maar het is gelukt!! Na een uitputtende les zijn we lekker rustig gaan douchen. Door de vertraging was het al bijna weer etenstijd en hebben we een heerlijke couscoussalade gemaakt vergezeld met een lekker wijntje.

Vanochtend hebben we alle was gepoogd te drogen, wat helaas mislukt is dus alles ging in een afvalzak in de auto. Na een rit van drie uur zijn we net aangekomen in L’Agulhas. Een prima lodge met vrij orthodoxe hosts, maar we hebben het huisje voor onszelf! Twee kamers met twee badkamers, een hele ruime woonkamer en een prima keuken. Ze boden zelfs aan om de koffers uit de auto te tillen, de auto de oprit op te rijden en onze was te draaien. Dus straks hebben we lekker schone was! Straks gaan we richting de supermarkt en daarna richting de vuurtoren en dan richting het zuidelijkste puntje van Afrika! Maar eerst even gebruik maken van de wifi om deze blog eens bij te werken en foto’s te uploaden!

Nog even geduld lieve mensen, dan zal ik de foto’s op facebook zetten. Mocht je geen facebook hebben en wel de foto’s willen zien, stuur dan even een mailtje! Dan stuur ik ze via de email door ;)
Groetjes Hilde

• 19 April 2016 - 21:26

Janet:

Wat geweldig om zo een beetje met jullie mee te reizen. Indrukwekkende verhalen en zo leuk hoe je sommige dingen zo gedetailleerd beschrijft. Door de details wordt het heel invoelbaar wat jullie beleven! Ga zo door, meiden! Geniet en pak jullie kansen!